понеделник, 29 януари 2024 г.

Бананов кекс/хляб


Няколко рецепти минаха през ръцете  ми на този американски хляб, докато стигна до разкоша, който ви поднасят днес.
Обещаващ успешен и съвършен 

Обещаващ успешен, но полусъвършен

За закуска парченце намазано с крема сирене, шоколад или чисто както го предпочитам аз. За следобедното кафе дори и сладки приказки.

Орехите не ги пропускайте. Придават една приятна хрупкавост на коричката. А в самата смес може да добавите шоколад на калети и/или стафиди. Което предпочете душата ви, за да направи удоволствието пълно. Ароматът му е вълшебен.

Ще ни трябват:
  • 3 узрели банана + 1 за декорация 
  • 2 яйца /L размер или 3 М/ на стайна темперстура 
  • 120 г мазнина /растително олио, кокосово или краве масло - предварително разстопено и охладено до стайна температура/ 
  • 120 г захар
  • ванилия
  • 250 г брашно
  • 1/2 ч.л. сода бикарбонат 
  • 1 ч.л. бакпулвер
  • щипка сол
  • шепа орехи или шоколадови калети, стафиди 
Работим само с бъркалка.
Смесваме мазнината със захарта, яйцата и ванилията. Прибавяме намачканите банани.
В друга купа смесваме сухите съставки и пресяваме на части над банановата смес.

Традиционно се пече в правоъгълна форма покрита с хартия за печене. Отгоре се подреждат двете половинки на банана плюс малко орехи или шоколадови калети. 

Най-добре ми се получава, когато пека банановия сладкиш с вентилатор. При мен на 170° за около 50 мин.
Иначе на 190° на горен и долен реотан пак за около същото време.
Извадете от формата след десетина минути след като извадите от  фурната понеже е доста мек и  може да ви се разчупи. 
Охладете върху решетка.
Изчакайте да изстине напълно преди да го нарежете. 

Наслади му се!

И не забравяй да се усмихваш! 😃💖
  
💝Когато си приготвиш вкуснотия по моя рецепта, изпрати ми снимка. 
💕Това ме радва много. 💕 
Ще добавя творениетo ти в специалния албум "Сготвих с "Мама Цвети" във страничката ми във Facebook. 👈 💓
 
💝Ако ти хареса някоя моя публикация, не се притеснявай да я споделиш с приятели. 
Покани ги тук. Всички са добре дошли! 😍
 
Вeче може да ме последваш и в Instagram.
 
💝БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ОТДЕЛИ ОТ ВРЕМЕТО СИ, ЗА ДА ПРОЧЕТЕШ ТОВА МОЕ ТВОРЕНИЕ!😊 



Няма коментари:

Публикуване на коментар