сряда, 18 ноември 2020 г.

Кренвиршки с червено вино


    Защо с червено вино, бре Цветелино?
Ами защото като майка на 3 деца /за сега само един тийнейджър/ и куче диво като за 10 има дни, в които ми иде да запЕ/Ия от сутринта.
Шега, не ми се връзвайте. Нещата все още са под контрол....до някъде. 
    Страхотно вино прави мама всяка година. Да ми е жива и здрава, безотказно си лекувам главоболието вечер с него след горещи разговори с тийнейджърката, битки за чорапа с лабрадора и хиляди молби за мааалко тишина от вечно спорещите ми за нещата от живота момчета.     
Някои пият от мъка други от ...сутринта и за да не съм от нито една от двете групи , реших да спретна една закуска и да сложа виното в тестото. Е, велико се получи! Веднага споделям.

Продукти за тестото:
🍷200 мл. червено вино
🍷100 мл. топла  вода
🍷50 гр. разтопено масло 
🍷20 гр. прясна мая
🍷1 ч.л. сол
🍷2 ч.л. захар
🍷100 гр. пълнозърнесто брашно
🍷450-500 гр. бяло брашно до омесване на гладко тесто

Още:
🍷кренвирши, кашкавал, лютеница и др.

👇Стъпка, която може да се пропусне
 
За потапяне:
🍷50 гр. захар 
🍷1 л. вода
🍷1 с.л. сода бикарбонат

Още: 
🍷1 яйце леко разбито с 1 ч.л. вода за намазване 
🍷сусам за поръсваме 

Да действаме!  
 
 Имам си помощничка. Една бяла и добра хлебопекарна,  която мъжът Ми Ни подари за рождения Му ден. 
Няма почивка милата. 6 гърла не се хранят лесно. Но един ден като си отиде, ще е с напълно изпълнена мисия, че ми е намалила работата на половина. 💖
Почти всичко меся в нея освен маслено тесто. Там се прежалвам.
Но силно се надявам един ден мъжът Ми да Ни подари планетарен миксер за рождения Му ден. 😊
👆Съществено правило при месене в машина: Първо се добавят течните съставки, а след това сухите.

    Дали в машина или на ръка, винаги си правя предварителното шупване на прясната мая с лъжица захар, топла вода и малко брашно. 
Та изсипваме всичко в купичката на помощничката и я настройваме на функция месене с втасване.

    При замесване на тесто на ръка го оставяме да втаса до удвояване на обема за около половин час.

    След това го разделяме на 12 равни топки /по 85 гр./.
 

    Разточваме всяка една от тях на набрашнен плот във вид на елипса с дебелина около 5 мм. 
 

    Правим разрези, редим желаните продукти и завиваме  по начин,  които ви предлагам на снимката. 

   👆 Следва потапянето във врящата карамелена вода, която може да пропуснете като просто оставите готовите кренвиршки за 10-15 мин да си починат. 
 

Потапяне:
Карамелизираме захарта. Сипваме водата и добавяме содата. 
 

    След като заври пускаме кренвиршките и вадим с решетъчна лъжица една по една за около 30 секунди всяка. Изваждаме върху тава застлана с хартия за печене. 
 

    Намазваме с разбитото яйце с малко вода и поръсваме със сусам.
    Печем в предварително загрята на 200° фурна до златисто.
 

    След като поизстинат премахваме хартията и си ги подреждаме в поднос.
    Поднасяме разбира се с чаша червено вино. На децата с айрянче. 😃


Не забравяй да се усмихваш! 😃💖
 
💝Когато си приготвиш вкуснотия по моя рецепта, изпрати ми снимка. 
💕Това ме радва много. 💕 
Ще добавя творениетo ти в специалния албум "Сготвих с "Мама Цвети" във страничката ми във Facebook. 👈 💓
 
💝Ако ти хареса някоя моя публикация, не се притеснявай да я споделиш с приятели. 
Покани ги тук. Всички са добре дошли! 😍
 

💝БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ОТДЕЛИ ОТ ВРЕМЕТО СИ, ЗА ДА ПРОЧЕТЕШ ТОВА МОЕ ТВОРЕНИЕ!😊




Няма коментари:

Публикуване на коментар