вторник, 8 февруари 2022 г.

Усукан тутманик


Събуждал ли ви е аромата на топла закуска с масълце и сиренце? При мама беше така. Имаше ли почивен ден правеше божествени вкусотии. Голяма майсторка. И нищо не ми се лепеше. Бях слаба да ме счупиш, а така сладко си хапвах. То и сега така...с хапването. Но за талията ми е друга тежка тема. Сантиметрите по мен трудно намалям, но на тавата от раз. Така че ще ви дам рецепта за голяма и малка тава. Като за уж тънка талия.🙈
 
Ще ни трябват:
/Тавичка с диаметър 32 см./
✅1/2 кубче прясна мая 
✅200 мл. топло краве мляко
✅2 яйца
✅2 с.л. олио
✅1 с.л. захар
✅1 ч.л. сол
✅500-530 г. бяло брашно
✅100 г стопено краве масло
✅300 г краве сирене
✅1 яйце за намазване 

По-често правя по-малкия вариант за тавичка с диаметър 25 см.

✅1/4 кубче прясна мая 
✅100 мл. топло краве мляко
✅1 яйце
✅1 с.л. олио
✅1 ч.л. захар
✅1/2 ч.л. сол
✅250-300 г. бяло брашно
✅50 г разтопено краве масло
✅200 г краве сирене
✅1 яйце за намазване 

Приготвяне:
Натрошаваме маята в топлото мляко със захарта и 2 с.л. от брашното. Покриваме с кърпа и изчакваме около 10 мин да шупне.
През това време разбиваме с вилица яйцата и ги смесваме с олиото,  киселото мляко и солта. 
Получилата се смес я събираме с шупналата мая и прибавяме брашното. Омесваме си меко нелепнещо тесто, което оставяме да почива около 30 мин.
Разделяме тестото на 4 части и ги разточваме с дебелина около 5 мм. Формата е в зависимост от тавата - правоъгълна или кръгла. Всяка от тях намазваме с разтопеното масло и поръсваме от сиренето. Само на последната кора не слагаме сирене, понеже при усукването то ще изпада. Нареждаме ги една върху друга и нарязваме на ленти широки около 5 см. Усукваме и подреждаме в тавичка застлана с хартия за печене.
Оставяме така да почива до удвояване на обема си. Това отнема около час.
Намазваме с разбито яйце и печем в загрята до 180° фурна за около 40 мин.
Напръскваме с водичка и покриваме с кърпа. 
 
И не забравяй да се усмихваш! 😃💖
  
💝Когато си приготвиш вкуснотия по моя рецепта, изпрати ми снимка. 
💕Това ме радва много. 💕 
Ще добавя творениетo ти в специалния албум "Сготвих с "Мама Цвети" във страничката ми във Facebook. 👈 💓
 
💝Ако ти хареса някоя моя публикация, не се притеснявай да я споделиш с приятели. 
Покани ги тук. Всички са добре дошли! 😍
 
Вeче може да ме последвате и в Instagram.

💝БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ОТДЕЛИ ОТ ВРЕМЕТО СИ, ЗА ДА ПРОЧЕТЕШ ТОВА МОЕ ТВОРЕНИЕ!😊




Няма коментари:

Публикуване на коментар